Pages

26 Mart 2010 Cuma

Narziss ve Goldmund


Lisedeyken ilk Bozkırkurdu ile tanıdım Hermann Hesse’i. Alman Edebiyatından okuduğum ilk kişiydi ve sonra bağımlısı oldum Alman Edebiyatının.Çünkü gereksiz betimlemelerden uzak-Rusların aksine- ve eserin özünü çok rahat kavrayabileceğimiz şekilde yaratıyorlar.
Neyse benim asıl bahsetmek istediğim en son okumuş olduğum Yapı Kredi Yayınlarından Kamuran Şipal çevirili kitabı “Narziss ve Goldmund”dır. Narziss ve Goldmund ; kişilikleri tamamen farklı iki arkadaş ve biz bu arkadaşlıktan yaşam,ölüm,aşk,sanat ve en önemlisi de dostluk üzerine birçok şey öğreniyoruz.
“peki, sen bir gün nasıl öleceksin,bir annen yok çünkü?Annesiz insan nasıl sevebilir,annesiz nasıl ölebilir” Bu cümle için açıklama yapmama bile gerek yok yazarken ağlayabilirim…
“Tanrım?bizi büsbütün terk mi ettin?Yarattığın dünyadan soğudun mu büsbütün? Topumuzu silmek mi istiyorsun defterden yoksa? " Bir Ortaçağ hikayesi olmasına rağmen hiçbir şey değişmemiş gibi geliyor bana.Günümüzde yaşadığımız savaşlarda, depremlerde kaybettiğimiz insanlarımız. Yoksa gerçekten Tanrı, hepimizden kurtulmak mı istiyor!
Bilge Narziss’in yanında sanatçı ruhlu özgür Goldmund. İki dostta kendi yöntemleri ile mükemmele ulaşmaya çalışıyor,kendi öz benliklerini bulmak adına.
Eğer ki şuan hangi kitabı okusam ki diye tereddütteyseniz lütfen alın ve okuyun!!!
Benden istemeyin ama benim kitaplarım kıymetlidir = ))
Efendim ?Hermann Hesse’in diğer kitapları mı? Herşeyi benden beklemeyiniz canım
buyurun bakınız : http://tr.wikipedia.org/wiki/Hermann_Hesse

0 yorum:

Yorum Gönder